ITIL Foundation – ITIL 4 Edition

Cena: 300 zł netto

315 zł z VAT

Kup

Wróć do oferty

ITIL 4 powstał jako rezultat doświadczeń tysięcy pracowników i organizacji z całego świata, a w jego stworzeniu brało udział 150 profesjonalistów z szeroko pojętej branży IT. Od ponad 30 lat dostarcza środowisku ITSM wytycznych i najlepszych praktyk zarządczych. ITIL 4 dostosowuje większość istniejących praktyk ITSM do szerszego kontekstu bazującego na doświadczeniu klienta (ang. Customer experience), strumieniu wartości (ang. Value streams) oraz cyfrowej transformacji (ang. Digital transformation), wykorzystując w tym doświadczenia Lean, Agile oraz DevOps. ITIL 4 wskazuje organizacjom wytyczne pozwalające sprostać obecnym wyzwaniom zarządzania usługami i wykorzystać w tym celu potencjał nowych technologii informatycznych. Został zaprojektowany, żeby zapewnić elastyczny, skoordynowany, zintegrowany oraz skuteczny system nadzoru (ang. Governance) oraz zarządzania usługami IT.

Odbiorcami tej publikacji mogą być zarówno osoby z IT jak i z biznesu, które stawiają swoje pierwsze kroki w zarządzaniu usługami jak i doświadczeni profesjonaliści znający wcześniejsze wersje ITIL oraz znający i stosujący inne zbiory najlepszych praktyk branżowych.

Autorzy opisują ramę zarządczą zarządzania usługowego ITIL4 (ang. service management framework) oraz sposoby, w jakich zaadoptowane zostały w niej nowoczesne sposoby pracy, najlepsze praktyki zarządzania oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii. ITIL 4 Foundation służy również jako materiał referencyjny dla praktyków w ich codziennej pracy oraz stanowi punkt wyjścia do dalszych studiów oraz do rozwoju zawodowego.

Podręcznik jest oryginalną publikacją AXELOS, dostępny na dzień dzisiejszy jedynie w wersji angielskojęzycznej.

Contents :

  1. Introduction
    • IT service management in the modern world
    • About ITIL 4
    • The structure and benefits of the ITIL4 framework
  2. Key concepts of service management
    • Value and value co-creation
    • Organizations, service providers, service consumers, and other stakeholders
    • Products and services
    • Service relationships
    • Value: outcomes, costs, and risks
    • Summary
  3. The four dimensions of service management
    • Organizations and people
    • Information and technology
    • Partners and suppliers
    • Value streams and processes
    • External factors
    • Summary
  4. The ITIL service value system
    • Service value system overview
    • Opportunity, demand and value
    • The ITIL guiding principles
    • Governance
    • Service value chain
    • Continual improvement
    • Practices
    • Summary
  5. ITIL management practices
    • General management practices
    • Service management practices
    • Technical management practices

Appendix A : Examples of value streams

Glossary

Axelos
BRAK - tylko wersja angielskojęzyczna
ITIL Foundation – ITIL 4 Edition